Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@17:04:54 GMT

پایان اکران آنلاین «زیرنظر» و «مهمانخانه ماه‌نو»

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۰۶۴۶

پایان اکران آنلاین «زیرنظر» و «مهمانخانه ماه‌نو»

به گزارش مهر، با گذشت بیش از سی روز از اکران آنلاین ۲ فیلم «زیرنظر» و «مهمانخانه ماه‌نو» که ادامه دهنده مسیر سینمای آنلاین بودند، اکران این ۲ فیلم با اعلام آمار نهایی فروش آنلاین به پایان رسید.

با توجه به این توافق در طرح سینمای آنلاین که فرصت سی‌روزه نمایش برای فیلم‌ها در نظر گرفته شده، نمایش ۲ فیلم «زیرنظر» و «مهمانخانه‌ماه‌نو» بستر آنلاین توسط سرویس‌های وی‌اودی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«زیرنظر» و «مهمانخانه‌ماه‌نو» که بعد از «خروج» و «طلا» به طرح اکران آنلاین پیوستند، حالا با پشت سر گذاشتن سی روز از نمایش و فروش بیش از ۱۵۵ هزار و ۸۶ بلیط در مجموع ۲ فیلم و ۲ پلتفرم، به شبکه نمایش خانگی وارد خواهند شد. این میزان فروش در حالی رقم خورده که مجموع فروش «مهمانخانه‌ماه‌نو» برابر یازده هزار و ۳۶۴ بلیط و مجموع فروش «زیرنظر» برابر ۱۴۳ هزار و ۷۲۲ بلیط است.

همچنین این ۲ فیلم روی هم رفته بیش از ۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشتند که با وجود تعطیلی سینماها به رونق این صنعت و برگشت آنی سرمایه سینماگران منجر شده است.

از طرفی با توجه به معیارهای تعیین تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی و درنظر گرفتن ۲/۵ تماشاگر به ازای هر بلیط، در مجموع برآورد می‌شود که بیش از سیصد و هشتاد هزار تماشاگر این ۲ اثر را به کمک طرح اکران آنلاین تماشا کرده‌اند. با این حال افزایش تعداد تماشاگران این ۲ فیلم و تمام فیلم‌هایی که در طرح اکران آنلاین حضور دارند پس از پایان دوره سی روزه نمایش ادامه خواهد داشت، چرا که پس از پایان اکران آنلاین، فیلم‌ها با طی روندهای اجرایی به بخش شبکه نمایش خانگی نماوا و فیلیمو نیز اضافه خواهند شد.

به این ترتیب پس از تماشاگرانی که با خرید بلیط آنلاین این فیلم‌ها را تماشا کردند، سایر کاربران سرویس‌های وی‌اودی نیز می‌توانند با گذشت چند روز دسترسی درون پلتفرمی به این ۲ محتوا را داشته باشند.

منبع: الف

کلیدواژه: مهمانخانه ماه نو اکران آنلاین ۲ فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم

مرتضی پایه‌شناس مستندساز با اشاره به گسترش فعالیت پلتفرم‌ها در سال‌های اخیر و افزایش فضای نمایشی برای سینمای مستند به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته، شاهد افزایش فضاهای نمایشی برای سینمای مستند هستیم. همه نهادهای تولید کننده فیلم مستند، مهمترین‌شان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، باید به این موضوع فکر کنند که گسترش و وسعت بخشیدن به سینمای مستند، تنها به معنی رکوردزدن در تولید فیلم یا اهتمام برای رونق بخشیدن در این بخش نیست. افزایش بسترهای نمایش این آثار مهمترین هدفی است که هر نهاد و موسسه تولید فیلم مستند باید دنبال کند.

کارگردان مستند «چوب» ادامه داد: پلتفرم‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، گروه «هنر و تجربه» و پاتوق‌های نمایش در جای جای ایران، بستری فراهم کرده‌اند که سینمای مستند ایران بهتر و بیشتر دیده شود. اما این، همه ماجرا نیست. متاسفانه معیارهایی در اکران آثار مستند حاکم است که برگرفته از سینمای داستانی است. فیلم پرفروش و فیلم پرمخاطب در سینمای مستند، جایگاهی مانند سینمای داستانی ندارند. مخاطب برای مستندساز مهم است، اما لزوما این مخاطب میلیونی و انبوه نیست. اصلا جایگاه سینمای مستند این نیست که برای پسند مخاطبش، شبیه معیارهای رایج روز شود. سینمای مستند، نمایش واقعیت است، پیشروست، بیان بخشی از حقیقت هر پدیده و نمایش عریان مسایل بشری هدف این سینماست. لزوما هر فیلم، مخاطب یکسان ندارد و اغلب آثار مستند با هدف سرگرم کنندگی صرف ساخته نمی‌شوند.

کارگردان «وطن دوستی» ادامه داد: جوسازی برای فیلم‌ها و پلتفرم‌ها بر اساس فروششان، از دل مناسبات و ارزش‌های سینمای داستانی می‌آید که ساز و کارش با سینمای مستند فرق دارد. آن معیارها وقتی به سینمایی ورود می‌کند که ذاتش اندیشه ورزی و نگاه هنرمندانه به پدیده ها است، نه تنها باعث رونق سینمای مستند نمی‌شود که مایه ناامیدی مستندسازان است.

پایه‌شناس یادآور شد: برای همه ما فیلمسازها، مخاطب مهم و انگیزه‌بخش است، وضعیت و تعداد مخاطب در سینمای مستند نیاز به تحلیل دارد. مستندی ممکن است برای دانشجویان جذاب باشد، ممکن است مخاطبش جامعه پزشکی باشد یا قشر دانشگاهی را جذب کند و مواردی از این دست. تصمیم گرفتن درباره جامعه مخاطبان سینمای مستند، ساده نیست.

پایه‌شناس در پایان عنوان کرد: به عنوان سینماگری که بیش از ۲ دهه در این حوزه فعالیت کرده، مثل همه هم‌صنفانم از رونق تولید و نمایش آثار مستند، استقبال می‌کنم. مشکلات معیشتی و امنیت شغلی، بخشی از همکارانم را دچار بحران‌های جدی و دوری از حرفه محبوبشان کرده است. متوجهم که توجیه بخشی از مدیران سینمایی، برای توجه به تولید این است که مشکلات معیشتی کمرنگ شود اما فراموش نکنیم که بهترین فیلم‌های مستند اگر دیده نشوند، تاثیری روی جامعه مخاطبانشان ندارند. امیدوارم با گسترش فضاهای نمایش سینمای مستند، مخاطب واقعی این آثار پیوند لازم در زمان مناسب را با این آثار برقرار کند و معادلات تولید، تبلیغات و اکران، برای فیلم مستند عادلانه و حرفه‌ای باشد.

مرتضی پایه‌شناس کارگردان و تدوینگر، مستندهای «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جایی که زندگی می‌کنیم»، «ملاقات پشت دیوار اشرف»، مجموعه مستند «هم مسیر» و ... را در کارنامه دارد.

کد خبر 6100356 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی تراکتور و گل گهر آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • فیلم سینمایی «آبی روش» پروانه نمایش گرفت
  • «آبی روشن» پروانه نمایش گرفت
  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • تصاویری از فاطمه معتمد آریا، باران کوثری و هوتن شکیبا در یک فیلم
  • «آبی روشن» پروانه نمایش گرفت/ اکران به زودی در سینماها
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • خرید و فروش خودرو به زودی آنلاین می‌شود؛ شفافیت و امنیت بیشتر با حذف واسطه‌ها
  • اکران آنلاین فیلم «عامه‌پسند» با بازی باران کوثری و فاطمه معتمدآریا
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط